kawan baek aku

terpanggil rasa nak wat entry pasal kawan baek. sbb aku nie mmg jenis susah nak lupa sape kawan aku. tak kisah la, kawan aku tuh baek sangat ngan aku or sekadar kawan biase2 jek, as long as ku anggap depa kawan... akan ku ingat selagi hayat di kandung badan

pe sebenonya definasi kawan baek nie ek? and pe ciri2 yg ada kat kawan: yg bule kita kategorikan sbg kawan baek aaaa? kekdg konpius gak. ada orang kata: kawan baek nie, susah senang bersama, ye ke? in what sense ek? in moral support? in financial? blink blink

andaikata la, kalo kita ada kawan baek: perlu ke kita jadik org pertama yg tau kegiatan dia? kalo dia tak bgtau cammana? wajarkah kita berasa ati ngan dia? ai... dia kan kawan baek u, u tak tau ke dia naek pangkat...??? OR u tak tau ke, nape dia jadik cenggitu, kan dia kawan baek u? adesh, bg aku la kan... tak semestinya dia kawan baek ku, ku perlu tau luo dalam, kiri kanan, atas bawah hal dia... kan kan!!! some things need to be personal. ni pendapat aku la... tak tau la korang. ye la, laen oghang, laen le pandangan kan... rambut kan sama itam, tapi kentut, seme maintain busok... huahaha...

takpe, kita pegi balek ke definasi kawan baek ni: kita kata A kawan baek kita sebab dia mmg baek ngan kita kerana dia ni memang semulajadi baek orangnya (baek ngan seme org la) OR dia hanya baek ngan kite sorang OR baek ngan org tertentu aje (member2 yang rapat ngan kite aje sbb tu kita nampak dia baek) OR baek ngan org2 tertentu (I mean: org2 atasan la, yo la, senang sket nk naek pangkat n menonjol2 kan diri kan... kuang kuang kuang)

abih tuh, cammana plak ngan org yg menyokong kita, yg selalu bg pandangan burok baek tindakan kita, tak kira la manis ke, busok ke, masam ke, hangit ke, menyakitkan ati ke: pokoknya, kalo dia rasa, tindakan kita tak betul, dia tegur. kalo dia tak mau tegur cammana? yo la, takut kita marah dia ke, elok2 berkawan baek, suddenly, terus jadik TAK BAEK. baek ke kawan cenggini? susah jugak kan isu ni.

rasanya la kan... baek kita tanya diri kita sendrik. Aku ni kawan yang baek ke? isk... tak jugak babe... kalo seme soklan kat atas tuh, ku tanyakan ke diri aku sendrik... aisey, mmg fail la aku ni utk dijadikan role model seorg kawan yg baek (jadik model baju kebaya lagik hancussss)

penah tak kita berkawan semata2 utk mendapatkan atau mengharapkan sesuatu dari kawan kita? pst pst: ada jugak kekdg kan... numpang tuah kawan, tak beso sgt kot kesalahan ni: ihihiiii : aisey, beso gak isu nie kan. tak cukup ruang post ni kalo aku entry segalanya pasai kawan baek ni.

anyway, jujur dari pandangan aku yang tak seberapa nih, bagi aku:
Kawan yang baek:-
tidak akan menikam kawan nya sendrik dr belakang;
tidak akan mementingkan dirinya sendiri;
tidak akan mendengar sebelah pihak saje;
berani menegur dan boleh ditegur kawannya;
tidak akan berprasangka buruk terhadap kawannya;
tidak pernah lupa bertanya khabar diri kawannya: sihat ka, sakit ka.. baru ka, lama ka, ijau ka, merah ka...

pst pst: kawan baek aku setelah 8 tahun tak jumpe (ke, aku jek yg perasan dia tuh kawan baek aku?),
soklan pertama dia tanya: ko dah beli rumah sendrik? lor....
then, soklan kedua, berapa bijik kereta ko ada? isk... patut ke???
pastu kan, dia siap sambung lagi... kalo gitu, blom ada lagi aaa kawan aku yg bule tandingi aku..... mmm cam nie nye kawan pong ada kan...!!!, sesungguhnya kan.. aku benar2 terharu

Comments

  1. salam,
    mana ada kwn baik sekarang ni? kwn mkn kwn adalah... myb not all but almost hahahaha...
    true trusted best friend is really hard to find..kalau ada pun it's one in a million kot...
    whose your best friend? cam jessica alba? :)

    ReplyDelete
  2. yaaa.. agreed...
    sad right..!!!

    nope jessica alba is me... wahahahaaaa...

    ReplyDelete
  3. wow, teringin jdk cam jessica alba kena berseluor ketat n pakaian seksi...hehehehehhee...baru lah nama jadi jessica alba!!! :))

    ReplyDelete
  4. bole seksi... tapi jangan terlalu seksi... seksa nanti...

    susah pulak kalo ramai sangat peminat nie.. ehehe...

    sincerely, Jessy... wink wink

    ReplyDelete
  5. hmm. jessy .. wink wink back at you!! :D

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Travelog: HLP/JPA Road to Thesis Submission Siri I: Nota Serah Tesis

upah format tesis / disertasi / jurnal dengan Microsoft Word

Visa ke Russia lagi... (dari Malaysia ke Russia with apa-apa jaaa)