isu sensitip

dari dulu lagi... dari aku kecit, ustaz aku selalu cakap... oghang pompuan... kalo berpakaian MESTI:

1. tutup seluruh tubuh kecuali muka dan tapak tangan
2. tak bole nipis / tak transparent le maksudnya
3. longgar / tak bleh menampakkan susuk dan bentuk tubuh
4. BUKAN pakaian laki-laki atau menyerupai pakaian laki-laki
5. tak berwarna or warna yang tidak menarik perhatian (hitam ka, putih ka, kelabu asap ka...)

aku setuju dan akur dengan seme syarat2 kemestian berpakaian kat atas, in fact, jari2 kakiku pon tak penah dah ku pertontonkan... aurat kan! setokin sepanjang masa oooo. kecuali satu jek yg aku tak berapa nak terima. repeat: TAK BERAPA NAK TERIMA (bukan tak terima langsung). hak yg nombor 4. hmmm, adakah beseluo dan ber t-shirt ituh menyerupai lelaki? masa aku kat Syria, mmg setiap hari aku di'lecture' pasal cara berpakaian aku tuh. ye la, depa KATA: bila pakai seluo, nampak le bentuk kaki.. tapi kan.... seluo yang aku pakai gedoboh... tak ketat langsung... memang longgar gile.. longgar sangat sampai hak cerut kat pinggang pon dan meleweh.. (nak bagitau, dah kurus benonya... ngeeeeee)

bagi aku la kan... zaman sekrg ni la kan, ramai wanita berkerjaya... tak kisah la kerja apa... yang pasti, bila dah berkerjaya, kenale berkenderaan ke tempat kerja kan... kalo yg berkemampuan, pi koje naik keta... kalo yg idak: of course le naik beskal or motor. kan kan kan. jadik... pe cite, pakai baju kurong naik motor... pakai skirt labuh naik beskal... memang la serupa wanita melayu terakhir. tapi, I tell u aaaa: BUROKS.... imagine... tgh dok ngalit naik motor... tetiba, tayo meletup, jatuh. tak ke, kain yg dipakai tersingkap... uhuuuu seksa beb... kalo naik beskal, hangin kuat tiup... wah wah wah... dapat free show pa'cik2 kat kedai kopi... bahaya tuh beb.

motif ku kat cni is just: ku rasa la... (ini pendapat aku tau, aku tau la pendapat aku nie kekdg tak le bole dipakai sangat pon). aku rasa, kita wanita bole berpakaian lelaki... berseluo bagai. tapi, JANGAN le pakai yang KETAT-KETAT. ye la, bila dah ketat... itu dah menampakkan susuk tubuh... kan kan kan... pastuh bila dh pakai seluo tuh... pakai le baju labuh sikit, tutop pungkok besaq hangpa tuh...

eheheeee... wink wink... tepuk dada tanya la selera.
:D/

Comments

Popular posts from this blog

Travelog: HLP/JPA Road to Thesis Submission Siri I: Nota Serah Tesis

upah format tesis / disertasi / jurnal dengan Microsoft Word

Visa ke Russia lagi... (dari Malaysia ke Russia with apa-apa jaaa)