gigi ooo gigi

nak kongsi nak kongsi... cite pasal cabot gigi bongsu...
aku selalu cite, aku sakit gigi kan... ghopenya... gigi bongsu aku belah kanan atas tuh suddah ghosak... depa tak panggey gigi ghosak tapi.. karies gigi... sila baca sini ye kalo nak tau lebih lanjut pasal karies gigi neh.

so, dek kerana appointment dentist yang tersangat la padatnya... aku cuma dapat jumpe dentist untuk proses pembuangan gigi bongsu ku ituh 7 hari kemudian... but, you know... 7 ari, aku ghase sangat pendek... sangat ngeri. sangat ngilu... bukan sebab dek gigi yang sakit tuh... tapi sebab takut yang teramat la sangat... nie bukan takut besa-besa. nie takut tahap dewa weh... sangat-sangat ngeri.

anyway... hari ini dalam sejarah Disember 21, 2010. pukul 530 petang, waktu appointment ku ngan dentist di KAIST Clinic... dok jek kat kosi, dentist teruih habaq... ok, i'll give u a dab ya... it will be a little bit sting... okay la... so, aku pun memulakan aksi yoga dalam iman aku, baring sambil berqiam... berqiam weh... okay, the dab is not pain at all ye...

tak lama, lepas seminit, nurse datang bawak alat-alat pencabutan. aduh mak aiiii.. besonya. ya allah. takut gileeeee... tapi, masa tuh aku dah baca segala ayat yang aku tau... especially al-Kahfi ayat 32-50... hikhik... then doktor tuh pegang bahu aku, pastu dia cakap. if u feel pain, please raise your hand... ahaha okkeh.

and... huih... belom apa2 aku dah hangkat tangan... tergelak dentist tuh. tapi seriously.. sangat takut... ku cakap kat dia, please give me one more minute, i'm very nervous. dia kata ok... after seminit... apa lagi... kreik kriok kreik kriok dia menarik gigi aku... and seriously... no pain. no pain at all... tak sakit yeay. tak sakit yeay. cuma bunyi nye tuh je... ya rabb rasa cam seme gigi aku kena cabut... sampaila dia cakap, okay a little bit more... and... done... bubuh kapas and gigit... jeng jeng jeng

rasanya, tak sampai 2 minit kot... selesai sudah... huh... and kosnya 13,750 원 = RM 41.25... tak masok ubat, the pain killer... ngeee... ubat kena 13,940 원 = RM 41.82 jeng jeng jeng... syukur syukur syukur...

tapi tapi... it came with a warning: after 3 hours, you will start to feel the pain.... aaaaaaa.....

Comments

Popular posts from this blog

Travelog: HLP/JPA Road to Thesis Submission Siri I: Nota Serah Tesis

upah format tesis / disertasi / jurnal dengan Microsoft Word

Visa ke Russia lagi... (dari Malaysia ke Russia with apa-apa jaaa)