nostalgia SRK 01

kodok ngorok; rukutuq rukutuq
di pinggir kali; rikitiq rikitiq
dia jatuh; rukutuq rukutuq
lalu mati; rikitiq rikitiq

tengok. kodok pong ada lagu. aku nie ha... umoq dah nak masok 4 series dah. takde sape nak wat kan lagu untuk aku.

yang aku ingat, lagu nie, kitorang nyanyi masa pengakap sekolah rendah. aku pong ahlil pengakap tau... geng pengakap aku 3 orang jek... so, kami berempat memang kamcing gileee. but kan, sampai sekarang aku tak tau ngape pengakap wat lagu cenggini. konpius. ada sesape tau the hidden story behind this song? nape kodok dapat nama? apa sumbangan beso si kodok dah bagi kat pengakap? yo la, mesti ada sumbangan kan, kalo idak, mesti nama tak naek...

geng pengakap aku nie memang geng paling happening rasanya. ebery hujung minggu ada jek aktiviti yg kami buat, i will story in other entry la ya... not just weekend, weekdays pong; in between sekolah pagi sementara nak nunggu masuk sekolah petang, ada jek aktiviti, also I will story in other entry. though kami ni berempat jek, but geng kami ni la satu-satunya geng pengakap ladies yang dapat anugerah masa camping kat sekolah tau. anugerah pe...??? anugerah khemah terkotor. ngaaaaa... apa taknya. tak bleh panas sket, kami mesti pi sungai: berkubang. of course, venuenya kat sungai Gersik la, mana lagik. kalo jauh-jauh camping, mummy ku sure tak kasi pi nye. tak kira, air surut or air pasang... ONNN... haha... besh gile. bile mandi, of course la, pakai t-shirt n tracksuit. aku takde bikini masa ni. ihihiii. and, kalo aku pakai bikini, mesti mummy ku rotan aku tahap gabannya.

aaaa masa berkubang kat sungai nih, ada satu lagi pakaian wajib ada... kain batik. besh oooo. hangpa shud do also la. try it once. just once. cenggini cara pemakaian kain batek utk mandi kat sungai. hangpa sarung le kain batik tuh as usual, but, hangpa, ikat bahagian atas ke leher (kalo nak pakai style kemban pon, no problem). then, hangpa pegang ujong kain dengan dua tangan kedepan. pastu hangpa terjun masuk sungai... ihihiii... jadikla kain batek tuh pelampung natural. besh... kena terjun. kalo setakat nak terjun kat pantai tuh, takde maknanya. tak happening. kat kolam mandi pong ok. kalo malu nak wat kat kolam mandi, hangpa bole terjun kat kolam ikan. felda laki aku banyak kolam ikan haruan. ekekeeee. berkubang... itu la keje geng pengakapku. as usual, aku la ketuanya.. har har har.
AMARAN: untuk mereka yang tak tau berenang, pls don't tiru this kind of act ya... bery the dangerous oooo

as soon as habih berkubang, kami balik ke khemah n jemur segala pakaian basah atas khemah. jadik ala-ala wet shelter plak. actually nak kasik khemah lembap, natural air-cond gitu. so bleh tidoq nyenyak sket. habih kubang, tidoq. bangun tidoq... pi khemah lain mintak makanan... ngah ngah ngah. beshnya zaman sekolah rendah kan...

NOTA KAKI: untuk geng pengakap ku... I do really miss our time together :hug:, this entry is tribute to Ijan, Noha and Zali. wink wink :blink:


Comments

Popular posts from this blog

Travelog: HLP/JPA Road to Thesis Submission Siri I: Nota Serah Tesis

upah format tesis / disertasi / jurnal dengan Microsoft Word

Visa ke Russia lagi... (dari Malaysia ke Russia with apa-apa jaaa)