gigi ku tak sehat

dah berapa ari ek kita berpuasa...??? bukan nya aku tak nak amik tau atau tak amik berat pasal Ramadhan ni... cumanya, kalo aku kira pon, nak kira wat hape... bukannya aku bleh wat kuih ghaye dengan my pretty Nur Fatihah pon, macam yang selalu aku wat setiap kali bulan Ramadhan. pastu, bukannya aku bleh pi sopping baju ghaye untuk anak2 aku dengan laki aku pon. and the most syahdu thing most of all is, bukannya aku bleh cium tangan mak and laki aku pong... uwaaaaa, sat na, nak kesat ayaq mata... tetiba its mengalir laju...

ni kali kedua, aku sambut posa n ghaye kat rantau oghang nih. bukan setakat sedih... rasa hati macam tersayat-sayat jek. ok ok... sebenonya n-tri ni bukan nak cite pasal ramadhan dan syawal... tapi nak cite pasal gigi ku yang tetiba meghoyan bagai nak rak. today, dah masok 4 ari I tak makan. adush... tak kisah le tuh... oghang Ethiopia sana lagi le tak makan berbulan-bulan. kesian kat depa... bab makan memang aku tak kisah... tapi yang aku kisah dan concern is: bab denyutan yang bagai nak gaban kat gigi geraham aku nih. bukan setakat berdenyut ala-ala gelek Inul, tapi segala urat sarap dah menimbulkan diri sampai ke pangkal leher dah nih. masa sakit gigi, bole gak minum air... sekarang nak telan air pon... mak aih... peghhiiitttt...

tuh lom masok bab, denyutan Inol menghala ke kepala lagi... adeh deh deh... dugaan dugaan...

Comments

  1. Salam ...

    syiannya mu....cuba cari ubat gigi sensodyne(kalu ada ler)...cari yg 'rapid relief'...selain dari berus mcm biasa, mu boleh sapu sikit sebelum nk tido. aku selalu kena ni, sbb aku ada masalah gigi sensitif, tak berlubang pun tapi dianya sakit...sampai ke ubun2....sampai 3-4 hari jgk lah. Since that dentist advised aku pakai ubat gigi tu....no harm to try....harap berkesan kt mu jgk

    ReplyDelete
  2. alkisah, before this mmg pakai colgate sensitip kaler pink tuh. stok bwk 2 tiub beso, ingat cukop. tp tgh bln ogos abis plak. so, ganti obat gigi cni... tu yg teruih tangkap lentok.

    tu la, ku rasa, mmg kena tuko obat gigi balik la... :D

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Travelog: HLP/JPA Road to Thesis Submission Siri I: Nota Serah Tesis

upah format tesis / disertasi / jurnal dengan Microsoft Word

Visa ke Russia lagi... (dari Malaysia ke Russia with apa-apa jaaa)